Sdílejme informace přehledně.

Jak mají vypadat příspěvky do newsletteru?

  • ●  Zajímavý předmět e-mailu: Takový, který upoutá pozornost, aby čtenář/ka chtěl/a mail otevřít.
  • ●  Zajímavé titulky příspěvků: Titulek by měl být stručný, ale lákavý, aby přilákal pozornost čtenářů.
  • ●  Jasný obsah: Příspěvek by měl jasně komunikovat hlavní myšlenku nebo zprávu, kterou chcete sdělit.
  • ●  Stručnost a jasnost: Text by měl být krátký a stručný, aby byl snadno čitelný a pochopitelný. Držte se přiměřené délky textu. Příliš dlouhé články mohou čtenáře odradit. Pokud je sdělení příliš dlouhé, zvažte, zda ho nepublikovat jinde (web, nástěnka). Do newsletteru pak pošlete jen stručné shrnutí s odkazem na celý text.
  • ●  Relevantní informace: Zahrňte pouze informace, které jsou pro členstvo a příznivectvo důležité a relevantní.
  • ●  Výpovědní hodnota: Opravdu je informace určena pro celou stranu?
  • ●  Aktualita: Informace by měla být aktuální a relevantní pro daný okamžik, opakováním
    stále stejného textu čtenáře unudíme.
  • ●  Motivace k akci/interaktivita: Pokud je to vhodné, zahrňte do příspěvku nějakou formu
    výzvy nebo žádosti o akci, například účast na akci nebo vyplnění ankety. V Mailtrainu používejte tlačítka (buttony), kde bude jasná výzva k akci, ale ne rozkaz. Například “Chci podpořit Piráty”
  • ●  Grafika a obrázky: Vizualizace mohou zvýšit atraktivitu příspěvku. Použijte obrázky, grafy nebo ilustrace k doplnění textu.
Celostátní oběžník (interní komunikace)

O co jde?

  • ●  dostává členstvo a příznivectvo každý pátek
  • ●  je odesílán z Chobotnice, je přímo napojen na databázi členstva a příznivectva
  • ●  chceme ho co možná nejkratší a obsahově nabitý

Co do něj patří?

  • ●  aktuality z centrálních týmů
  • ●  zajímavé akce s celostátním přesahem
  • ●  informace určené pro celou členskou základnu

Jak zvýšit atraktivitu příspěvků?

  • ●  Buďte struční! Méně je někdy více a dlouhé texty nikdo číst nebude.
  • ●  Neopakujte stále stejnou informaci pořád dokola. Lidé buď oběžník čtou a nebo nečtou.
    Těm prvním to stačí jednou, těm druhým je jedno, kolikrát je budete informovat.
  • ●  Využijte další informační kanály! Nabízí se Nástěnka, Zulip, Fórum, web. Je to mnohem
    lepší cesta než opakování stále stejného.
  • ●  Přidejte fotku! Máte rádi obrázky? Většina lidí má ráda obrázky :)
Krajské newslettery (interní komunikace)

O co jde?

  • ●  dostává členstvo a příznivectvo cca 1x měsíčně
  • ●  jsou odesílány z Mailtrainu
    co by měly obsahovat krajské newslettery?
  • ●  aktuality z krajského sdružení
  • ●  zajímavé akce v kraji, lokální akce
  • ●  informace určené pro členstvo a příznivectvo v kraji

Jak zvýšit atraktivitu příspěvků?

  • ●  Využijte svůj unikátní obsah! Copypasta je snadná cesta, ale vede do pekla. Lidé chtějí číst něco, co ještě nečetli. Neduplikujte celostátní oběžník a newslettery resortních týmů.
  • ●  Využívejte odkazy. Méně je někdy více a delší informace se hodí jinam než do newsletteru.
Newslettery resortních týmů (veřejná komunikace)

O co jde?

  • ●  dostává členstvo, příznivectvo a veřejnost na základě přihlášení odběru
  • ●  jsou odesílány z Mailtrainu
  • ●  četnost se u jednotlivých týmů liší - může být měsíční, čtvrtletní či dle potřeby

Co by měly obsahovat newslettery resortních týmů?

  • ●  aktuální informace z daného resortu
  • ●  výstupy našich odborníků
  • ●  informace o práci našich náměstků, poslanců a politiků z regionů
  • ●  pozvánky na akce RT a možnosti zapojení
Newsletter pro veřejnost

Newslettery pro veřejnost vytváří mediální odbor a neslouží k vnitrostranické komunikaci.

Komu je určen?

● Tento NL dostávají všichni, kteří se přihlásili k odběru. Může to být opravdu kdokoliv, naši voliči, potenciální voliči, ale také politická konkurence nebo novináři.

K čemu primárně slouží?

  • ●  Je důležité k tomuto NL přistupovat jako k efektivnímu nástroji politického marketingu. NESMÍ se zde vyskytovat interní informace, prolinky na interní dokumenty atd.
  • ●  V tomto NL se snažíme ukázat důvody, proč by lidé měli Piráty volit. Předáváme lidem přímo do jejich mailových schránek pravidelně pirátské úspěchy, výzvy k zapojení se do kampaně, ukazujeme lidskou tvář našich politiků.

K čemu naopak neslouží?

  • ●  Nejde o nástěnku, kde musí být úplně všechno, co se Pirátů týká. Čtenář ze všech různých sdělení pak nevnímá vůbec žádné pořádně.
  • ●  Není to komunikace se straníky. Musíme mít na paměti, že komunikujeme s lidmi, kteří Piráty zevnitř neznají.
  • ●  Newsletter pro veřejnost není ani výkaz práce. Jinými slovy, pokud nemáte co říct, tak nic neposílejte.
  • ●  Není to ani váš osobní blog, kam dáváte to, co vám osobně přijde zajímavé (byť to třeba skutečně zajímavé je). Nezapomeňte, hlavně u tohoto NL jde o to, přesvědčit veřejnost, že je dobrý nápad volit Piráty.
Další efektivní možnosti šíření informací

Ne každá informace je vhodná pro začlenění do newsletteru. Zvažte také využití dalších kanálů:

  • ●  nástěnka
  • ●  Zulip
  • ●  krajský/místní/týmový web


Čím kvalitněji někdo píše, tím nižší je čtenářův čas na získání určitého množství informací!